söndag 10 maj 2009

Att känna sig hemma

R har precis åkt hem och jag saknar honom något fruktansvärt. För bara en liten stund sen halvlåg han i min säng, jag hade burrat in mitt huvud i hans armhåla och låg med kinden på hans bröstkorg. Hela tiden med hans arm kring mig och kände hur han strök mig över håret. Så låg vi länge. Pratade om oss. Pratade om framtiden. Jag hade ätit grädde och mådde lite illa. R hämtade vatten åt mig och pysslade om mig. Vi såg på Gossip girl. R led sig igenom hela avsnittet för min skull och gnällde bara lite. SVT visade en serie han gillar men sa att han inte behövde se den nu eftersom att jag inte är så förtjust i den, trots mina protester. Sen kittlade han mig tills jag bad om nåd mellan skratten.

För någon timme sen stod han i mitt kök. Han sjöng och pudrade florsocker över kakan. Jag stod nära honom hela tiden, sa att jag frös och han gav mig fjärilspussar på min kind. Såg på mig med dom där bruna ögonen som gör mig helt knäsvag. Sen dansade vi som galningar till någon låt som spelades på Spotify.

Jag har hittat rätt.

6 kommentarer:

Greken sa...

FY FAN VAD VACKERT! är så glad för din skull!!! det är så det ska kännas :)

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Åh! Ja, det låter ju inte bättre än att det stundar bröllop!:.)) Åh, när kärleken är rätt är den som vackrast -med florsocker på och allt!:.))

Daniel sa...

Så lovely!

Snart ses ni igen!

Jo tjena sa...

Greken - Åh, tack =)

Daniel - Ja, snart får jag det :D

Anna sa...

Åh vad fint!=) Är väldigt glad för din skull!

Jo tjena sa...

Åh, tack så mycket Anna =)