tisdag 5 maj 2009

Nej nu orkar jag inte fota mer

ca 9.00 slängde jag på mig en
ansiktsmask och lekte att
jag är en smurf
Runt tio-tiden tröttnade jag på
mitt lekande och tog på mig
mitt riktiga ansikte istället
Någon gång vid elva gick jag till
Södertörn. Det regnade.
Vid tolv skickade jag en skaderapport
till R där jag visade alla mina
blåmärken jag fått i helgen.
I samma veva funderade jag på om jag skulle
plugga, läsa Elle mat & vin eller yla
till Elias and the Wizzkids
Jag åt lunch med Therese på Café 60
vid ett
När klockan slog halv tre spanade jag
efter lite fina poliser. Spanandet
förblev resultatslöst.
Man kanske inte kan köpa lycka
men man kan städa sig till den, det
upptäckte jag vid fyra-tiden
Någon gång runt fem åt jag lite
oliver, sen somnade jag
framför tv:n

11 kommentarer:

Greken sa...

Mera!

Nykteristfinnen sa...

JAAA, MERA!

Jo tjena sa...

Greken och Nykteristfinnen - Vaddå mera? Haha var ju inte ens en händelserik dag

Josefine sa...

ja mera! det är så roligt med en bild i timmen-grejen. orkar aldrig göra själv så det är skönt när andra gör det istället...!!

Dante sa...

Men herregud vad äter du? Jag förstår mig inte på dagens ungdom. Vad hände med gammal hederlig kalops och en lättöl. Nä idag skall allt se så modernt ut och vara klimatneutralt och jada jada.

jag säger då det

/D

Anonühm sa...

Tjoho!! Du har hittat konceptet! Hoppas du skämmer bort oss fler dgr :D

Jo tjena sa...

Miss Muffin - Planer finns på en fortsättning =)

Dante - Vegetarisk risotto ser du väl! Dagens gamlingar säger jag bara..rädda för förändringar är vad ni är!

Anonuhm - Haha det kommer att komma mer!

xixa sa...

Det ser inte ut som ris... ;P
Söt du är på olivbilden!

Jo tjena sa...

Haha jag lovar Xixa att det är ris! Och tack ^^

Anna sa...

Kul med lite fotobloggande!=)

Jo tjena sa...

Ja, kändes som dags för en förändring här i bloggen =)