fredag 22 maj 2009

Kan man sakna något man egentligen inte vill ha?

Av någon anledning började jag sakna mitt singelliv ikväll. Visserligen bara i någon sekund men det kändes som timmar. Jag saknade att flirta hejdlöst, att gå hem med någon och aldrig träffa personen igen. Den där virvlande känslan som infann sig av att inte riktigt veta något alls och att det egentligen inte fanns några konsekvenser. Då fanns bara jag och jag behövde inte tänka på någon annan.

Jag ångrar absolut inte att jag är tillsammans med R. Snarare tvärtom. Jag tror att det mesta handlar om ovanan av att vara i ett fungerande förhållande. Att gå från det vilda singellivet som innebar fest flera gånger i veckan med vilt flirtande till känslan av att vara tillsammans med en underbaring. Att vara med den speciella personen som jag aldrig vill sluta att vakna upp jämte.

I onsdags var det sex månader sen vi var på vår första dejt. Sex månader...rekord för mig. Sex månader tillsammans med någon som inte ger mig ångest, som inte försöker trampa på mig. Istället sex månader på moln.

Nej, jag saknar inte mitt singelliv. Inte heller att vakna upp jämte en främling för att ta mina skor i handen och smyga ut genom dörren. Jag saknar inte det galna festandet eller flirtandet med alla som verkade roliga eller som jag bara kunde tänka mig ett knull med.

Vad jag saknar är R till förbannelse.

4 kommentarer:

Greken sa...

bra att du inte saknar de delarna av singellivet för de är fan inge kul. att leva the sex and the city life ger fan ångest.

jag är så glad att du har träffat R, fetbra kille. gör han dig lycklig så blir jag lycklig :)

Jo tjena sa...

jag njöt som fan när jag levde mitt sex and the city life. Eller iaf i nästan ett år sen var det inte lika roligt längre.

jag kunde inte ha träffat någon bättre än honom =)

Nykteristfinnen sa...

Efter 26 års erfarenhet av singellivet kan jag säga att det här är ingenting att sakna, inte mitt singelliv iaf :P Vad gör jag nu t ex? Jo, sitter hemma. Ensam. Som så många kvällar förut.

Visst låter jag bitter va ;)

Njut av det du har! Det är en order som vanligt - och du vågar väl inte trotsa en Nykteristfinne ;)

Jo tjena sa...

Nykteristfinnen - Jag tänker inte trotsa dig förrän efter du har följt med på en popkonsert, jag är ju inte dum ;)