onsdag 13 maj 2009

Hatet fortsätter

(Följande inlägg skrevs på en papperslapp igår och har inte orkat lägga upp förrän nu)

Jävla FittComHem säger jag bara, igen. Tar lidandet aldrig slut? Vill dom bli av med mig som kund med omedelbar verkan eller?

Internet pajade, igen. En nätverkskabel är inte ansluten stod det så fint på den lilla ikonen som poppade upp. Sen försvann den. Men tro fan att jag inte kunde komma ut på nätet ändå. Firefox sa att sidan inte kunde hittas. Explorer sa samma sak. Spotify och MSN ligger nere. Jag lever i misär. Att ringa till ComHems kundtjänst är något jag drar mig för in i det längsta. Men det är bara att bita i det sura äppelt.

Efter tjugofyra minuter i kö, som enligt första rösten skulle ha varit fjorton minuter, håller jag på att bli galen på den där förbannade automatiska rösten som dyker upp. JA, jag har startat om både mitt modem och dator flera gånger. NEJ jag har inte slarvat bort någon inloggningskod. Jag vill bara prata med en levande människa!

Äntligen! Efter tjugosju minuter står jag först i kön! Det är många som ringer nu och vi hoppas på att kunna ta ditt samtal så snart som möjligt säger den där hemska rösten fyra gånger. Signalerna går fram. Woho! Sen, tystnad. Jag ropar desperat hallå, men inget svar. Samtalet bryts. Jag börjar nästan seriöst gråta. Ska jag ringa tillbaka och genomlida det hela en gång till?

Sagt och gjort, jag ringer tillbaka. Jag gnisslar tänder och svordomarna haglar i min lägenhet. Efter blott sjutton minuter svarar en mänsklig röst. Som har sitt headset långt ifrån munnen och jag hör nästan ingenting. Påpekar detta lite artigt att jag inte hör vad personen säger. Det blir en förbättring i någon minut. Personen säger att det ska inte vara något fel, att dom har kontakt med mitt modem. Men gud vad bra då, varför funkar inte skiten för? Jag har tur som har en tålmodig person på andra sidan luren och som guidar mig genom olika inställningar. Startar om både dator och modem igen. Funkar fortfarande inte. Jag surnar till och säger tack för hjälpen men att någon får ta och titta på datorn. Personen försöker packa på mig något erbjudande om fast telefoni och någon tv-grej som jag avböjer. I helvete heller att jag tänker binda upp mig på mer saker när det gäller ComHem! Det sa jag inte utan hittar på en annan ursäkt.

Nu är det jag som drar ut diverse sladdar och sen får det vara så tills jag kommer hem om några timmar.

När jag kom hem efter jobbet funkade allt precis som det skulle. Utan någon supports hjälp.

Inga kommentarer: