tisdag 1 juli 2008

Petra goes teknisk

I vanlig ordning när jag ska göra något tekniskt drabbas jag av hybris och tänker "äsch, vaffan, hur svårt kan det vara?" Väldigt svårt uppenbarligen.

Jag kom på idag att jag måste skicka med mitt antagningsbesked tillsammans med mitt lägenhetskontrakt. Och att skriva ut ett papper klarar tom jag. Det var ungefär då jag insåg att jag var tvungen att byta dator till pappas för att kunna skriva ut pappret. Inga problem, ut med nätverkskabeln och in i pappas dator. Då började problemen. Internet vägrade att fungera! Jag testade alla mina knep jag kan för att få igång skiten men inget fungerade.

Sen fick jag den underbara idén att koppla in skrivaren till min dator. Givetvis fungerade det inte. Jag blev så sur att det strömmade fula ord ur min mun som jag inte ens visste att jag kunde.

Nu har jag dock löst det med en smart plan - jag skriver ut det på jobbet.

För att göra dagen ännu bättre ska jag jobba ikväll med kollegan jag inte fixar. Det problemet har jag också löst - jag tar med mig skolböcker för att plugga mellan varven. På det viset behöver jag inte kommunicera med henne mer än nödvändigt.

Jag må vara oteknisk men jag har smarta lösningar på saker och ting.

Nu är Markus, Marie och herr J på väg till Arvika. Vad jag kommer sakna er! Ha roligt för min del också!

2 kommentarer:

Anonym sa...

*buhuuu*

försöker dämpa saknaden med isad öl & något mer central tältplats men det räcker liksom inte... inte ens solen lyser upp Arvika som du...

men jag ska göra mitt bästa för att ha det fantastiskt & alldeles underbart ;)

Jo tjena sa...

J - din smickrare men du vet att jag uppskattar det ;)

Glöm inte bort att dricka öl och flirta med fina flickor för min del också ;)