tisdag 29 juli 2008

Petra goes allsång

Igår skulle jag på utflykt, allsång i Linnéparken, med en boende jag har hand om och tänkt göra mig fin. Detta innebar raka benen. Jag kan nu säga att det är slut med rakhyveln, jag skar mig på benet och det pissade blod som vägrade sluta rinna. Jag såg rubrikerna framför mig "20- årig kvinna död i rakhyvelsolycka!", "Efter det tragiska dödsfallet - din guide till en säker rakning", "Socialstyrelsen varnar efter dödsfall - här är rakhyvlarna du ska akta dig för!"

Men allsången var trevlig, jag sjöng och var överlycklig över att jag inte var den enda tondöva som gav sig på slakten av olika låtar. För slakt var det, dock en trevlig sådan.

Och så vet jag varför bröderna Rongedahl kan ta så höga toner, med tanke på hur tajt deras byxor satt är det inte alls konstigt. Tvillingbrorsorna hade även en grymt snygg gitarrist. Det är något med gitarrister, jag vet inte om det är gitarren som automatiskt gör dom snygga men den mannen, herrejävlar vad sugen jag var att kasta upp trosorna på scenen med mitt mobilnr på. Sen åt jag en bulle och blev en normal människa igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, det finns faktiskt redan. Venus senaste heter Venus Embrace och har en mindre hållare med plats för 2 blad i, som sitter med en sugkopp. Den har funnits ett tag men dock ej kommit till sverige än, såklart, vi är ju sena med allt. Det negativa/positiva hur man nu ser det med den, är att den har samma slags blad som de vanliga venus: d.v.s. inget stort blad med gel på. Väntar ivrigt på denna, tycker den verkar kanon. Tills dess får Breezen ligga på en hylla i duschen. ;)

Anonym sa...

Underbart med allsång!=)

Anonym sa...

Åh tack för dina tips, måste kolla upp dom! Vi brukar oxå oftast hålla till på Söder. Mys! Fenix har jag varit på några gånger.. O jadå, du ska få veta vart vi hamnade sen=)

Ja att jobba på förskola kan ju stundtals vara väldigt slitigt, men precis som du säger oerhört givande!
Nu på sommaren är det inte så många barn o allt blir lite rörigt eftersom dom buntar ihop alla barn + mestadels vikarier på ett ställe.Men samtidigt är det rätt mysigt eftersom man gör andra saker än vanligt.

Anonym sa...

Ja du..dom stackars barnen..
Hm..Hade du oxå jobbat på förskola eller hur mena du? Hemskt hur som helst!
Och jag håller absolut med, man känner ju verkligen ett stort behov av att visa barnen att man faktiskt bryr sej o att hela världen inte riktigt är så hård..