fredag 25 juli 2008

Hur gammal är jag egentligen?

Just nu gissar jag på runt 85. Varför? Jag har skadat höften. Jag skämtar inte. När jag vaknade i morse kunde jag knappt ta mig ur sängen pga smärtan. Troligen har jag smällt i höften i sängkanten eftersom att jag ligger i en utdragssäng för barn som har en lite högre kant. Ja, jag vet, det låter skumt men jag blir allergisk i gästrummet och det är det enda alternativet förutom sova på soffan, vilket jag vägrar göra i två månader.

Idag var jag och föräldrarna på en utflykt till Ikea i Kalmar. Det var rätt roligt att se min rätt så indredningsointresserade pappa engagera sig i vilka gardiner jag skulle ha. Det blev ett par svarta linnegardiner, sen blev det även ett par bomullsgardiner med vit botten och något svart tryck på.

När jag strosade runt i Kalmar centrum hann jag förutom att köpa en gudomlig kjol och en lila ögonskugga, träffa min Ostbågspåse. En massa kramar blev det.

3 kommentarer:

xixa sa...

ostbågspåsen :D

Anonym sa...

Gumman, jag har ju ischias!!! Satan, e verkligen inte roligt när man har det mysigt o sen får jävla ischiassmärtor!

Ooo, vet du, för några veckor sen köpte vi jättefina svarta kuddar åt en sommarjobbkompis i Lagerhaus i Stockholm! Assnygga! Du sku SÄKERT gilla!

Jo tjena sa...

Eeva - Men så är du ju 25 också, pension nästa ;)

Oh, detskulle jag säkert :D Har tänkt att försöka hitta lite större golvkuddar som jag bara kian stuva in i en garderob, men dom ska vara med lite färg =)