tisdag 8 juli 2008

Roligare att ha mens?

Kära Libresse,

Ni har en kampanj där ni påstår att era nya bindor med designade omslag gör det lite roligare att ha mens. Jag måste fråga era produktutvecklare om någon av er någonsin har haft mens? I så fall skulle ni veta vilket helvete blödningen innebär för många kvinnor. Nu pratar jag inte om själva blodflödet i sig utan allt omkring. Jag syftar på PMS:en *, smärtan när äggstockarna går en sambaliknande boxningsfight, oron över att blöda igenom kläderna, känslan av att vara ful, uppsvullen och finnig samt att andra ska känna den speciella mensdoften.

Att säga att jag inte är så förtjust i denna måntliga present från helvetet är en klar underdrift.

Den dagen då det medföljer en god bit choklad till varje binda/tampong, en skvätt parfym (och inte några doftande intimservetter, jag höll på att klia sönder mig när jag föll för det reklamtricket), en heltäckande concealer för alla hudtoner samt fina lappar där det står hur speciell och underbar jag är, ja då kan vi prata om att era bindor gör det lite roligare att ha mens.

Med vänliga hälsningar
En fd bind - och tampongkonsument

*PMS för mig innebär humörsvägningar i stora mått, stort chokladsug samt att jag kan gråta till the Simpsons för att Homer har slut på öl.

5 kommentarer:

Anonym sa...

amen!

xixa sa...

Bra tips! Borde skicka dom till libresse!

Jo tjena sa...

Eeva - indeed!

Marie - Haha tycker du?

Anonym sa...

WORD! det är fan inte roligare att ha mens

Josefine sa...

WORD och AMEN!