lördag 5 juli 2008

Flytten till civilisationen dag 2

Nu sitter jag i min nya lägenhet, tjuvkopplad på grannens internet och ser ut över kartonghavet framför mig.

Flytten igår gick underbart bra, vi var klara på fyra timmar efter några felkörningar.
Therese - "Ska jag svänga av mot Visättra?
Jag - "Va? Nej, du ska svänga in mot Regulatorvägen"
Therese - "PETRA! Vad stod det precis på gatunamnet under Visättra-skylten?!"
Jag - "Ehm...Regulatorvägen?"

Det var sista gången jag fick vara vägvisare men det är helt och hållet hitta.se's fel.

Jag vet inte hur många timmar jag har spenderat i mitt badrum idag, det är så underbart att ha ett badrum där jag får plats med allt det jag vill. Däremot har dom snålat på utrymmet vid pentryt men jag är Petra - jag har mina smarta lösningar.

I morgon åker jag ner till Småland igen. Jag vill inte.

3 kommentarer:

Anonym sa...

härligt!!

inte med kartonghavet kanske, men att det verkar ha gått relativt smärtfritt och snabbt :) själv sitter jag med en eventuell baksmälla men skyller på väderomslaget xD

Jo tjena sa...

men du har varit på Arvika så du är ursäktad ;) Förväntar mig för övrigt en full rapport på msn om festivalen ;)

Anonym sa...

Bor du på Visättravägen!? Där har dom iaf stora badrum;)
Råkade ramla in i din blogg o insåg att du just flyttat in i mina gamla krokar, lite roligt=P Hoppas du ska trivas där hur som helst!