tisdag 15 juli 2008

Another day in paradise

Idag är jag ledig! Eller, det var tanken. Men eftersom att det är kris på vikariefronten fick jag hoppa in och ta dagens nattpass. Känns inte så himla kul men jag får tänka på pengarna. Tänk på pengarna Petra. Lovade även att byta tur på fredag med en annan, ska jobba det roliga passet 8 - 18 men jag måste sluta någon dag tidigare i augusti så är bara bra att hamna på pluskontot hos övriga kollegor.

Idag har varit en väldigt bra dag. Jag väcktes strax efter halv sju av en självmordsbenägen människa som skickade ett glatt sms och undrade om jag var vaken. "Jag är för en gångs skull ledig från jobbet, vad fan tror du?" blev mitt glada svar.

Sen begav jag mig till världsmetropolen Växjö för att träffa Markus. När vi åt blev jag nästan attackerad av skator, dom satt där på räcket och tittade på mig. Jag vet nog allt vad dom planerade. Markus tyckte att jag var paranoid. Sen gick vi och lekte heterosexuellt par. Jag tvingade in Markus i ett provrum och fick honom att köpa fina kläder.

Jag fick även ett svar frå Libresse angående deras kampanj Gör det lite roligare att ha mens, (ja, jag skickade in hela blogginlägget) dom skulle vidarebefodra mitt mail men hon påpekade noga att dom bara har fått positiv respons från allmänheten. Jo tjena, är säkert från människor som vill hamna på plus på deras snäll-konto eller som inte har mens alls.

4 kommentarer:

xixa sa...

whi :D snabba dom var på libresse

Myrddin sa...

Hihihi... blev jätte fint. Tänkte leka ngekäng framför kameran imrogon ;P

Haha... Det som gett positiv respons är människor som hoppas få mer än bara en binda i brevlådan (som reklam-grejjs) Trust me! =)

Jo tjena sa...

Xixa - Haha verkligen, lär dröja några veckor till innan jag får ett till svar =)

Markus - Ja, det måste du :D Du blev sååååå fin =)

Jag säger bara en sak, lättlurade jävlar.

Anonym sa...

Askelyckan mån tro? Tycker alltid man sitter beredd att ducka för alla läskiga fåglar som ser ut att vilja attackera en där..hehe.