fredag 18 juli 2008

I love you

Idag har det gått strålande på jobbet. Tyvärr kunde vi inte gå ut något eftersom att det har spöregnat mer eller mindre hela dagen. Istället bakade jag och en kollega en smarrig björnbärspaj. Efteråt passade en boende på att försöka sticka till mig lite pengar och sa "ja, så du har lite till mat nu när du inte har någonstans att bo!" Det är sådana kommentarer, tro det eller ej, som gör att jag gillar mitt jobb.

Chefen ringde även idag för att kolla läget och önska en trevlig fortsatt sommar. Hon frågade om jag vill komma ner igen nästa sommar. Jag svarade att om jag får mer betalt är jag kanske inte omöjlig. Men vi får se. Tanken på att spendera två månader till i Tingsryd känns inte så lockande. Men det känns himla kul att både kollegorna och chefen vill att jag ska komma tillbaka.

Och eftersom mina föräldrar tycker lite synd om mig som jobbade 12 timmar idag och ska jobba 23 timmar lördag/söndag blir det en skämma- bort- Petra- kväll med räkor, kex och lite goda ostar. Jag kan inte göra något annat än att älska mina föräldrar.

Jag fick goda nyheter idag med, väldigt roliga sådana. Jag kommer vara ledig två helger i rad, jag och en kollega grät nästan av glädje båda två när vi bytte helger. Ni vet vad det innebär? Jag kan ha ett socialt liv på helgerna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har förstått att du saknar Sthlm lite där nere i mörka småland..;) Var iof inget inne i stan i fredags, bara ute i dom västra förorterna men jag hade trevligt iaf. Fick med mej kompis + pojkvän hem oxå så det var absolut en bra resa!=P Ska dock upp o göra stan lite mer om ett par veckor igen så.

Hur gick jobbhelgen nu då? Trivs du med jobbet?

Åh ja jag måste se Mamma Mia då!=P

Känns som jag blir kvar i Växjö, åtminstone ett tag efter utbildningen. Har börjat trivas rätt bra i stan. Men sen vet jag inte riktigt vad jag vill med mitt liv, vart jag vill ta vägen o så.
Tror inte din kompis o jag går i samma klass. Känner inte igen den beskrivningen riktigt iaf. Men det finns åtminstone en till vårdinriktad KY i stan så hon kke går där då.

Ja ibland är världen verkligen liten.hehehe.

Anonym sa...

Hehe. Eller hur;P
Japp nästa gång det blir stockholm blir det att stanna över helgen åtminstone. Blir lite inflyttningsfest, utgång o så hoppas jag på att komma in till stan en sväng o känna av lite pridestämning=)

Kollegorna gör ju verkligen oerhört mkt! Det är ju nästan dom som avgör om man trivs på jobbet eller ej. Härligt att de flesta av dina kollegor verkar va så bra!
O som du säger så får man ju så mkt tillbaka av omsorgstagarna oxå=)

Du verkar ju ha kommit underfund med ungefär vad du vill med ditt liv iaf, skönt!
O ja jag trivs allt bättre i min nya stad så det känns oxå skönt. Trivs oftast mkt bra med utbildningen med. Ca 1/3 av utbildningen är praktik, så nästan hela sista terminen nu blir praktik. Mkt trevligt!=)

Hm..Ja, jag vet att det finns en till utb med lite vårdinriktning. Men jag undrar om dom inte läser till undersköterskor där. Men sen kke det finns ytterligare som jag missat!?