söndag 27 juli 2008

Jag är en lycklig människa nu

Igår begav jag mig till metropolen Växjö för att leta efter lite kläder på rean. Den shoppingturen slutade med att jag hade träningsvärk i armarna efter kassarna och förslitningsskador i vänsterhanden efter allt signerande på kvitton.

Jag hittade bla två par skor som skrek efter mig (ja, Eeva, ska lägga upp bilder på dom), var dessutom nedsatta med 70% vilket gjorde att dom fick följa med hem utan att tveka. Jag hittade även lite tröjor, som inte är svarta utan mörkt lila och mörkt turkos. Sen fick jag panik och köpte två svarta tröjor som kompensation. Det såg dessutom ut som att jag har betydligt mindre bröst i alla tröjorna, eller är det önsketänkande? Lycklig blev jag iaf.

Det måste erkännas att jag blev lite taggad av tröjorna med färg att jag även köpte lite strumpbyxor i olika färger, tyvärr var utbudet lite dåligt på den fronten så ska investera i lite fler färger hemma i Stockholm.

Herr S hörde av sig igår och tyckte jag skulle komma och hälsa på i hans hus på västkusten. Det kändes konstigt. Okej för att vi är vänner men det var sådant vi pratade om att göra när det var seriöst mellan oss. Att umgås med honom ute på krogen, ta en fika eller äta middag ute med honom har jag inga problem med, att åka till västkusten känns skumt.

Idag är det 15 dagar kvar till jag åker hem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fortfarande inga bilder!!!

Jo tjena sa...

jag skaaaa ta, lugn och fin, ska ta nästa vecka =)