fredag 11 juli 2008

Petra + sprit+ tv-spel = ingen bra kombination

Intervjun jag var på igår, hur det är att leva som öppen HBT- person, gick jättebra! Intervjuaren var lätt att prata med och svaren bara rann ur mig, även saker som jag inte ens visste att jag hade reflekterat över. Det var rätt roligt att vara ute på campus vid universitetet igen, många roliga minnen från tiden när jag bodde där.

Efteråt blev det kramkalas med underbaringarna Charlie, Mari och Mange. Helt otroligt vad jag har saknat dom. Hemma hos Mari satte Mange tv-spelskonsolen i mina händer och alla blev chockade när jag skrek "DÖ DIN JÄVLA FITTA, DÖ!!!!" till gubbarna i spelet. Charlie påstod att det kändes konstigt att se mig aggressiv. Efter ett antal Kuba libres kom sötnöten Marie på besök, blev ännu mer kramar och fnitter.

Jag fick även ett nytt smeknamn - Ostbågen. Jag övertalade en tjej, som fick smeknamnet Ostbågspåsen, att stanna kvar för att vi var mycket roligare än ostbågarna hon hade hemma. Och eftersom att jag hade en gul klänning på mig tyckte hon att jag såg ut som en ostbåge.

Nu är jag bakis och ser inte fram emot att jobba om några timmar. Hoppas att den här natten blir lugnare än sist.

3 kommentarer:

xixa sa...

sötnöten! :D:D:D

Jo tjena sa...

haha men du är ju det :D

Anonym sa...

Ja, riktigt coolt ju!=)
Njae..jag bor för tillfället (eller ja nu under sommaren är jag hemma hos föräldrarna i Östergötland) i en barack vid Samarkand typ, men i höst kommer hela baracken troligen att flytta bort till campus så då bor jag där!=P
Okej.så du har hängt en del i Växjö mao då? Gått gymnasiet där kke?
Pluggar en KY-utbildning så vi håller inte till på universitetet..
Finns det nån plan för vad du ska jobba med efter din utbildning då?=)