onsdag 16 juli 2008

Clever girls like clever boys much more then clever boys like clever girls

Eftersom att jag är den enda singeln på mitt jobb har kollegan som jag inte är så glad i påbörjat ett stort projekt - hitta en kille åt Petra. Det går väl sådär, lindrigt sagt.

Det kan bero på att jag möter hennes entuastiska försök med mina berömda "mmm"- ljud samt ett och annat "jaså?", "säger du det?". Det kan även bero på att min tilltänkta är en fejkraggare från Tingsryd i 30- årsåldern som fortfarande kör en sänkt Volvo v40 med kjolpaket och tonade rutor. Godaste drickan enligt honom är hembränt. Jag har dessutom träffat på denna människa en gång i min ungdom och då visste han inte riktigt vad tvättmaskin eller vad personlig hygien var för något.

Jag kan inte direkt påstå att han låter som något för mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänker bestämt klaga på ditt val av rubrik, desutom är det väll inge fel på hembränt? Så länge man inte blir blind och inte dricker det...

Jo tjena sa...

Skyll på Pelle Carlberg, inte på mig ;) Det var någon som sa att så länge man inte dricker hembränt rent så är det ingen fara...jag tror nog inte riktigt på det...

Myrddin sa...

Hahah :D You go get him girlfriend! =)
Annars kan du alltid under sista veckan på jobbet klappa dina "kära" kollega på låret och säga att hon är väldigt vacker ;D

Jo tjena sa...

Markus - Haha jag ska nog göra det :p Hon såg riktigt chockad ut när det kom fram att jag inte är hetero :p