söndag 29 juni 2008

Jag diskremineras!

Ja, det är så. Nu sitter ni säkert och undrar varför. I det här fallet är det inte för att jag är bisexuell, kvinna, ung eller har ett underbatalt jobb. Nej, det är för att jag är vänsterhänt.

Ja, du läste rätt, för att jag är vänsterhänt. Har ni en aning om hur många saker som är anpassade för högerhänta? Ta bara en sådan enkel sak som saxar. Vet ni hur svårt det är att klippa med en högersax? Det är ett under att jag inte har skadat mig.

Varför ska samhället vara så anpassat till just högerhänta?

3 kommentarer:

Myrddin sa...

bah. Du bara whinar ;)
Ryck upp dig och träna upp höger näven vettja ;D

Jo tjena sa...

Markus - det här är ett allvarligt problem ;)

Joakim sa...

Tack men det har också kräfts uppoffringar för att nå titeln. Mr Guinness 2008". Som hälsovådligt mycket inmundigande av Guinness. Men det har det och är det värt :)