onsdag 18 juni 2008

Män och deras konstiga vanor del 1

Jag har funderat en del kring män och deras, för mig, konstiga vanor. Som alltid återkom jag till funderingarna kring män och deras relation till toalettsitsar.

Är det en fysisk omöjlighet för män att fälla ner toasitsen efter att dom har kissat?

Dom senaste dagarna har vi haft golvläggare på mitt jobb som har lånat vår personaltoalett. Eftersom att vi är bara kvinnor som jobbar där fick jag mig en mindre chock när jag glatt placerade min fina rumpa och höll på att trilla ner i toaletten.

När min granne lånade min toalett hemma i Stockholm under vår vin - och ostkväll fann jag toasitsen uppfälld. Precis som efter alla gånger mr S varit hemma hos mig. När jag tänker efter så har nästan ingen kille fällt ner sitsen efter sig, som jag har dejtat. Undantaget är herr L, som efter två flaskor vin glatt avslöjade sina kissningsvanor på ett sådant där öppenhjärtligt och förtroligt vis som man bara gör efter för mycket rödvin.

Är det något genetiskt som gör att ni inte kan fälla ner sitsen?

(Och ni kan vara lugna, jag kommer skriva om tjejers konstiga vanor också)

3 kommentarer:

Myrddin sa...

Bah. Det är därför man sitter ner och kissar. :P
Och, kontrafråga för att försvara den lilla manlighet jag har kvar. hur svårt kan det vara att ta ner toaringen igen? ;P

Jo tjena sa...

Hahaha men du fick lite manlighet när du försökte övertyga en tjej på Carmen att du och jag inte skulle ha sex på toaletten ;)

Har du en aning om hur irriterande det är att konstant fälla ner toasitsen?

Anonym sa...

fullständigt obegripligt, jag har (som vanligt) oerhört svårt att ens ta till mig problemställningen xD
är det någon som t. ex. lämnar ytterdörren öppen efter sig när man går ut en en dag i januari??