tisdag 10 juni 2008

Ibland blir jag rörd

Jag vet att bitvis utstrålar en isbit mer värme än vad jag gör, men idag mina vänner blev jag faktiskt otroligt rörd.

Nu undrar ni säkert vad det är som har inträffat, har någon gått ner på ett knä och friat? Serverade någon mig barn till frukost? Har byggjobbarna stängt av sin hårdrock? Nej mina vänner, inget av detta. Mitt internet la av. "Hur kan man bli rörd av att internet lägger av?" undrar ni säkert. Jag erkänner att jag svor långa ramsor över Telias inkompetens att leverera fungerade internet hem till mig, men sen ringde jag Telias support.

Det var då jag såg änglarna stiga ned från himlen. Efter bara ca 30 sekunders väntetid blev jag kopplad till en glad människa som lovade att han så snabbt han kunde skulle försöka ta reda på felet. Efter en stunds småprat undrade han om jag hade USB-modem. "Eh...nä...alltså...jag har en sladd i väggen...som..eh...går in i datorn..." fick jag ur mig. Då fnissade han till lite och sa att jag hade hamnat hos mobila bredbandssupporten. Jag hamnar a l l t i d där när jag ska ringa, eftersom att jag inte har fast telefon. Smått irriterande faktiskt eftersom att det oftast innebär minst 25 minuter i kö till andra supporten.

När han kopplade vidare mig hände det ytterligare ett mirakel, efter knappt en minut i kö fick jag hjälp! Det var ytterligare en glad människa som höjde mitt humör några snäpp. När han bad mig se om jag kunde komma in på internet och det faktiskt fungerade, grät jag nästan av glädje och ville utbrista "jag älskar dig!" till honom. Men eftersom att jag inte är någon galning sa jag det efter att vi lagt på.

2 kommentarer:

Myrddin sa...

Inte någon galning?
HEHEHEHE...
Eller... Du har förresten inte glömt någon smiley där i slutet. för. Du skämt ju. Så klart? eh. Eller. Ja. ;D

Jo tjena sa...

Hahaha ja - jag är ingen galning. Ser du någon fradga komma ur min mun? Nej precis! ;)