måndag 16 juni 2008

Day 3,5

Nu har jag varit nere i Tingsryd i ca 3,5 dag. Tristessen är stor.

Under dessa dagar har jag hunnit med:
- Att träffa kusin med make, kusinbarn,kusinbarnbarn
- Har träffat syster med dotter och extrafamilj
- Ätit mig mätt på en massa jordgubbar
- Sett hela Band of Brothers plus en massa andra filmer
- Blivit dunderförkyld och fått tillhörande feber, igen
- Ätit ris en gång till
- Ätit lite till jordgubbar
- Fått hemlängtan
- Nästan klättrat på väggarna i ren tristess
- Har även fått det glädjande beskedet att jag kommer vara gräsdotter i ca två veckor när föräldrarna är borta

9 kommentarer:

Myrddin sa...

gräsdotter?

Anonym sa...

:D lysande uttryckt, som vanligt!

Jo tjena sa...

Noffe - Ja...det heter ju gräsänkling, gräsänka när ens partner är borta, men när föräldrarna är borta borde det väl heta gräsdotter?

J - haha tack!

Malinmupp sa...

Hehe. Jag misstänker att när denna sommar är över kommer du att avge samma heliga löfte som jag har "Aldrigmer en sommar i Småland"!

Jo tjena sa...

Malin - haha ja, har redan avlagt det löftet. Nästa sommar stannar jag hemma i sthlm

Dante sa...

Kommer du ha en FF fest när du är gräsdotter? typ sno lite spriter från föräldrarnas barskåp. Ligga och fylleknulla i deras säng med någon vars namn man inte kan komma ihåg.

ja those where the days! nästan så jag blir avis på dig ;-9

/D

Jo tjena sa...

Dante - oh ja, precis min plan. Göra häxblandning, fumla med en kondom i fyllan, vakna bakfull och undra vem fan det är som ligger jämte. Nostalgi... ;)

Anonym sa...

:O ris igen :O va e d som händer där borta?! borde man bli orolig???

Jo tjena sa...

Eeva - Ja, jag tror faktiskt att du borde bli det...det är inte bra för mig att vara borta från dig!!! ;)