onsdag 4 juni 2008

Nämen vilken dag det blev!

När jag vaknade i morse sken jag inte direkt ikapp med solen. Jag låg där i sängen och muttrade över allt och alla utan någon större lust att masa iväg mig till jobbet. Dagen blev otroligt mycket bättre när jag fick sms om att jag inte behövde jobba idag. Jag studsade runt i lägenheten för att leta efter kläder och bestämde mig för att åka in till stan och hitta en fin klänning. Dessutom behövde jag lufta mina, inte håriga, men numer stubbiga ben.


Och en klänning hittade jag. En ljus vacker sommarklänning med små rosa blommor och gröna blad på. Givetvis går det inte att bara köpa en klänning utan var tvungen att ha en ny ljus ögonskugga, nästa punkt på listan är nya skor. Tror ni att min resväska spricker den här gången också på flygplatsen?

Solbränd blev jag också. Man ser ju vart urrigningen har varit. Ser ungefär ut som en överkokt hummer.

Väl på skolan inför terminens sista Dave-fika överraskade jag Eeva med jordgubbar och hon hade tagit med sig sin underbara hallonpaj. Resten av fikat gick åt att försöka förbereda presentationen till karriärsutvecklingen.

Dagen blev både bättre och sämre när vi efter en halvtimme in på lektionstiden konstaterade att läraren inte skulle dyka upp. Det innebar att jag var hemma ca tre timmar tidigare än väntat samtidigt som vi gick miste om en massa info vi skulle få. En aning surt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vitchokladkladdkaka o hallonpaj med kola väntar på höstens tribute-to-dave-fika i frysen :)

Myrddin sa...

Yeah...
Du kan ju alltid fota urringning. Och skulle du ha lite dåligare självkänsla en dag av någon anledning (har svårt att tro det, med ditt suberba utseende och personlighet... anyhow) så kan du sen posta den på qx. Garanterad självkänsla boost. =)

Du får komma ner väldigt, väldigt snart. Vi (alvesta och resten av kronoberg) saknar ju dig =)

Jo tjena sa...

Ja och så kan jag gå på dejt med Kent- Åke 59 som är en lönnfet långtradarchaffis ifrån Bagarmossen som skriver smickrande saker om mina bröst som tex "fan vilka schyssta lökar! sugen på en äldre man?" För vi vet ju att jag egentligen inte är så svårflirtad. (Och du vet att jag hade kramat sönder dig om du var här för komplimangerna du skrev)

Jag kommer ner om ca 8 dagar, då kan vi leka, du jag och xixa ^^