torsdag 26 juni 2008

Petra får en nattserenad

Ja, precis, en serenad, vrålad rakt in i örat.

Vid fyra i morse ringde mobilen och i andra änden möts jag av att någon sjunger "jag brinner fööör däääj, du äää en söt lidden tjääääääj, oj oj fliiiicka, ja tror ja ä käääääääär" på dålig skånska, eller ja, sjunga är en klar överdrift.
"Vem är det?" blev mitt kalla svar. Väcker man mig vid den tiden får man skylla sig själv.
"Men Petra, minns du inte mig?" sluddrar det uppenbarliga stolpskottet fram
"Borde jag?"
"Ja men vi träffades på krogen för ett tag sen, du var underbar!" kontrade den jävligt berusade människan.
" Är du helt jävla galen?" blev mitt vackra avslut på samtalet.

Kanske är dags att sluta gå på krogen? Eller iaf sluta vara social ute?

3 kommentarer:

Anonym sa...

d var väl int han "va-hette-han... Patrik?"-typen ;)?

du ska int sluta gå på krog! jag har ju först börjat o jag vill ha sällskap ;)

Jo tjena sa...

nej nej, du tänker på "hette han...eh...Tobias?" men jag vet inte...hans nr har jag ju inlagt.

Haha okej då, kan offra mig för din skull men det kommer kosta dig hallonpaj och turkisk peppar ;)

Anonym sa...

hahaha, tobias, patrik, samma sak :P

it's a deal! hallonpaj med kolasås o turkisk peppar it is!