torsdag 25 februari 2010

Tuff tuff låter tåget

Snarare dunk dunk dunk när X2000 susar fram genom all snö. Än så länge har inget gått snett. Tåget avgick tom i tid, vilket det nästan aldrig gör.

Baklänges åker jag och mår lite illa. Tuggade på en Calma (åksjuketuggummi) innan vi åkte men kanske får ta en till snart. Eller sova, det vore också trevligt. Vaknade alldeles för tidigt av att dom plogade undan snövallar halv sju i morse.

Strax efter klockan två ska jag vara i Växjö, om allt går som det ska. Eller så kanske jag hoppar mitt byte och sover hos Systeryster A istället ikväll och drar vidare till föräldrarna och Snuffse i morgon.

Jag är så jävla uttråkad.

Har ni några tips på hur man kan roa sig på tåget?

Update: Tåget har gått sönder. Det har blivit en rökutveckling under tåget. Plus att tåget inte kommer upp i den hastighet som det ska gå i. Jag beklagar sa speakerrösten utan någon inlevelse. Jag tänkte att han inte alls beklagar. Han njuter säkert, den jäveln.

3 kommentarer:

Fisken sa...

Alltså: Lunk, lunk låter tåget?

Anonühm sa...

Har du kommit fram än? :D

Jo tjena sa...

Fisken - Det lunkade knappt ens.

Anonuhm - Ja, nu är jag framme :D