söndag 28 februari 2010

I dont like you SJ. No, not at all

Krabb med SJ. Igen. Min avresa hem blev inställd i morgon fick jag veta av en automatisk röst som ringde mig. Det var bara att sätta sig i telefonkö. i 45 jävla minuter satt jag. Fick veta att jag hade en väntetid på "över 20 minuter". Luften gick ur mig då. Jag svor. Jag blev apatisk. Passade på att fila naglarna och kela med Snuffse. Tappade mina näsdukar i hans vattenskål. Fler svordomar. Tillslut kom jag fram. Pratade med en jättetrevligt kvinna som löste allt.

Trodde jag.

Fick ett nytt samtal från SJ igår. Hann givetvis inte svara. Gick in på deras hemsida och fyllde i för att se om det är något krabb med tåget. Växjö-Alvesta: okej. Alvesta - Stockholm C: Där gick det fel. Tror jag. Fick upp alla avgångar från Stockholm. Men inte till. Nej då.

Den bistra sanningen är att jag troligen måste sätta mig i telefonkö. Igen. Bara tanken får mig att vilja gråta.

Inga kommentarer: