måndag 8 februari 2010

Ibland blir jag tagen på sängen

När jag satt och njöt av den friska luften på jobbet (luftkonditioneringen är sönder) ringde det lämpligt nog ett annat bemanningsföretag och ville träffa mig. "Ja, du har ju sökt tjänsten hos bank XX" sa tjejen. Jag funderade febrilt men kom fan inte på att jag hade sökt en tjänst där. Grejen är att för ca tre veckor sen sökte jag 15 jobb under ett par dagar. Det är inte lätt att hålla koll på såhär i efterhand.

Sen kom nådastöten. Tjejen frågade standardfrågan, varför jag skulle passa bra för just den tjänsten. Jag fick panik. Men jag lyckades tydligen låta intressant med mitt vaga prat (eller så vill hon se vad jag är för dumhuvud) för på torsdag ska jag på intervju.

6 kommentarer:

Daniel sa...

huh jag känner igen det där... bara att googla massor om företaget nu!!

Minns när jag sökte jobb så hörde jag knappt VAR de ringde ifrån.. efter standard babbel i 10 min så blev jag bjuden på intervju...

- ööh joo förrästen vad va exakta adressen nu igen??

Sen fick jag googla upp gatan å gissa på rätt företag

Anders Jacobsson sa...

Tjo ho! Ibland är det bra att bli tagen på sängen. Lycka till ju :)

Anonym sa...

Haha bra jobbat tjejen! vill höra mer om det påväg till nynäshamn i helgen :-)

greken sa...

oj, glömde visst säga mitt namn.. anonymous = greken!

Fisken sa...

Ha, ha! Bättre att erkänna att man inte har koll. :-)

Jo tjena sa...

Johan - Tack men jag är inte så intresserad utav schlager i ett nyktert tillstånd.

Daniel - Hahaha! Men den stora frågan är - hittade du dit?

Anders - Det ska nog gå bra =)

Greken - Klart du ska! Vi ska skvallra järnet i helgen!

Fisken - Jo men det slog mig först efteråt =) NU vet jag dock vilken tjänst det är jag sökt =)