onsdag 10 februari 2010

Sanningen ingen pratar om

Jag är i träsket. Skönhetsträsket. Jag testar att bleka tänderna hemma, med SimpleSmile som ska vara så himla bra. Vilket det säkert är. Antingen är alla som testat mutade av företaget vars trådar jag läst (förutom bloggar) eller så håller dom faktiskt vad dom lovar.

Att gjuta munskenorna var enkelt, doppa i hett vatten, in i munnen och tryck till, voilá! Det klarade tom jag. I sen med lite gele och in i munnen igen. Där ska skenorna sitta i 2 timmar ungefär.

Två fucking jävla timmar...varför har ingen berättat att det är praktiskt taget omöjligt att svälja med skenorna i munnen? Jag kan knappt stänga munnen och dreglar som en 90-åring över söta sköterskor på hemmet!

Min lösning? Be en bön och spotta i handfaten medan jag håller fast skenorna med fingrarna.

Kramp i käkarna börjar jag få också. Bara 1½ timme kvar.

9 kommentarer:

H sa...

Men usch vad jobbigt det låter. Hoppas det blir bra resultat iaf.

fisken sa...

*asg* och du kallar MIG rubbad? Ha, ha, ha!

Jo tjena sa...

H - Det blev lättare sen, kom på ett knep för att kunna svälja men jag såg helt galen ut. Ska göra det 4 gånger till ungefär =)

Fisken - Men du ÄR ju rubbad! Jag är bara lite...fåfäng... ;)

Tandblekning sa...

Hej!

Måste bara tipsa om en grej: har du klippt bort all "onödig" plast som det står i instruktionerna?

Om det finns plast som trycker mot gommen så produceras det saliv i onödan.

/Simplesmile

Anna sa...

Haha.
Bilder tack!;P

Jo tjena sa...

Tandblekning - Jadå, det har jag gjort =)Följde instruktionerna där det stod att man skulle klippa bort all överflödig plast men jag producerar generellt mer saliv när jag har något i munnen =)

Anna - Haha det vettifan :P

the one and only Nykteristfinnen sa...

jaaaa! var är bilderna?! :-D

Anonühm sa...

Måste krypa till korset & erkänna att jag närt tankar på liknande behandling... Extremt nyfiken på dina erfarenheter, håll mig underrättad snälla :)

Jo tjena sa...

Nykteristfinnen - Haha nej!

Anonuhm - Jag är faktiskt väldigt nöjd. Har använt kitet två gånger nu och det har gett bra resultat redan. Ska nog bleka två gånger till. Men jag gillar't! Enkelt och smidigt =)