torsdag 18 februari 2010

Jag kan ju inte låta bli

Bokenkäten

Som läsare är jag: Kräsen men öppen. Mitt läsande går i perioder, om man bortser från läsandet av kurslitteratur. Vissa perioder vill jag ha den där lättsamma chick-litboken som inte kräver så många hjärncellers aktivitet för att läsa. Andra perioder vill jag inte läsa något annat än klassisk och tyngre litteratur.

Som bloggare är jag: Spretig. Jag skriver om det mesta, om mitt förhållande med R till mina jobb, skola och allmänna bitterfittstankar.

Senast lästa bok: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson. Har nog aldrig skrattat så mycket när jag läst en bok sen jag läste Sune-böckerna för över tio år sen.


Senast köpta bok/böcker: Några utav Herta Müller, Markis de Sades Juliette och Filosofin i sängkammaren.

Favoritdeckarförfattare: Jag läser inte deckare. Problemet med deckare, enligt mig, är att det är en oftast väldigt komplicerad handling för att inte ge minsta lilla hint om vem mördaren är för att sen rusa på i slutet där allt faller platt.

Jag läser allt av: Jag tror faktiskt inte att jag har någon direkt favoritförfattare. Jag läser mycket utav många.

Jag läser helst inte (genre/författare): Jag håller mig gärna borta från Charles Bukowski. Det övergår mitt förstånd att människan ens har blivit publicerad.

Vid hyllan för fackböcker letar jag: HBT-böcker samt juridik.

Förutom svenska läser jag gärna: Engelska böcker, vilket är det enda språk jag behärskar utöver svenskan.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Så många...har en hel hög med böcker som väntar på att bli lästa!

Högst upp på min bok-önskelista just nu står: Fler böcker av Markis de Sade.

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Jag går aldrig till antikvariat, tråkigt nog.

2 kommentarer:

Josefine sa...

jag verkligen älskar att läsa om andras läsande! kul att det intervjun gick bra också... hoppas det går bra med kunden nästa vecka!

Anna sa...

Kul att läsa!:)