söndag 7 februari 2010

Bye bye carrots!

Jag pallar inte fler morötter. Seriöst, det står mig upp i halsen vid det här laget. Men jag är stolt över mig själv, sockersuget är borta. Eller, det är inte på långa vägar lika hemskt som det var för ett par veckor sen. Kämpar fortfarande mot suget att belöna mig med lite choklad mitt i veckan, utan att jag har gjort mig förtjänt utav det.

I morgon ska jag börja med lchf. Jag vill se snygg ut när jag ligger under ett parasoll i Barcelona i sommar och dricker sangria.

Ikväll har jag ägnat mig åt skåprensning. R har fått all pasta, ris och allt bröd. Det ska inte finnas några frestelser i denna lägenhet, så enkelt är det med det. Jag passade även på att äta min sista potatis för ett par veckor framåt.

Även en lista för veckans måltider har gjorts. Fast där ljög jag lite. Jag köpte en kokbok och där fanns färdiga förslag för fyra veckor framåt. Enda nackdelen med lchf är att man ska äta så himla mycket ägg. Och jag är inget stort fan av ägg. Men det är väl bara till att svälja och se glad ut.

2 kommentarer:

Anonühm sa...

Men guuud & hallå, du ser alltid snygg ut! Bortsett från det rekommenderar jag ändå att minimera kolhydratintaget, man mår bättre.

Jo tjena sa...

Anonuhm - Haha tack men jag känner att några kilo måste bort och jag trivs faktiskt förvånansvärt bra med Lchf-dieten, annars brukar jag lätt tröttna efter två dagar =)