lördag 27 februari 2010

Jag ska sluta vara så kaxig

Jag har varit så stolt. Inte en förkylning har jag haft när alla andra i min omgivning nästan har snytit hjärnorna ur sig. Visst har jag varit sjuk men det har satt sig i halsen i ett par dagar. Men inte en förkylning i sikte. Förrän nu.

Det började med att halsen tjocknade igen under tågresan ner, jag skyllde på AC:n. Under Systerdotterns innebandymatch skrek jag så att jag tappade den lilla röst jag hade kvar. Så här i efterhand var det kanske inte så smart att sitta i en innebandyhall som var så kall att jag trodde jag skulle frysa snippan av mig. Att vara nära Systeryster A som var väldigt förkyld var inte heller så smart men jag var kaxig. Inte kan jag bli sjuk resonerade jag. Jo tjena.

Idag sitter jag med en näsa som rinner konstant, en hals som jag knappt kan svälja med och en körtel som har svullnat bakom örat. Den där svullnaden trycker ihop min hörselgång så jag hör nästan inte alls på höger sida. Kul. Verkligen.

Har ni några bra husmorstips för att slippa det här?

4 kommentarer:

Therese sa...

HAHAHAHAHA!!!!

Jo tjena sa...

Käften Therese.

Fisken sa...

Två koppar sprit.
Det tar inte bort det, men det är roligare att vara sjuk om du häller i dig det.

Jo tjena sa...

Fisken - Du, det var inte alls dumt! Kanske ska ta och roa mig med det på tåget hem