torsdag 22 januari 2009

Tack gode gud för Facebook!

Det är bara att konstatera, jag är en dålig lillasyster. En asdålig sådan. Två av mina syskon fyller år i dagarna och jag vet inte riktigt när. Jag har ett hum om det och vågar inte ringa till mamma, i år igen, för att höra när dom fyller. Och ringa till systeryster A på måfå, i år igen, vågar jag inte heller för att gratta.

Då kom jag på en jättebra idé, Hitta.se! Där finner man allt. Men icke, jag blev djupt besviken. Ni kan därför ana hur glad jag blev när ett litet meddelande ploppade upp på Facebook med en påminnelse om broder J's födelsedag. Jag tar härmed tillbaka allt elakt jag har sagt om Facebook.

Systeryster A's födelsedag är dock olöst fortfarande. Det var ett tag sen jag pratade med mormor och morfar å andra sidan...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan tipsa om http://www.birthday.se/ :)

Jo tjena sa...

Du är medveten om att du precis har räddat mig? Tack!

Josefine sa...

hahaha... what the fuck är det med er - ni lillasystrar? man ska väl vörda sina storasyskon?

Jo tjena sa...

Miss Muffin - Kan jag trösta dig med att jag iaf vet hur gamla dom är?

Josefine sa...

hahaha... ja okej då! (om sanningen ska fram måste jag alltid räkna på fingrarna nu för tiden för att räkna ut hur gamla mina lillasystrar är... erhm).

Anonym sa...

Du hittar alltid en lösning du=P

Jo tjena sa...

Anna - Det gäller att vara kreativ ;)