måndag 12 januari 2009

Helt jävla otroligt

Jag tog mig i kragen idag och ringde till reumatism och led-kliniken eller vad fan den heter för att få höra hur det ligger till med min remiss. Jag har ju bara väntat på en tid sen i oktober. Och nu när smärtan har börjat leta sig upp i ena handleden kändes det som en bra idé att ringa.

Kommer fram till en jättetrevlig sjuksköterska som ska hitta mig i systemet. Då får jag svaret att det har inte inkommit en remiss. Hon trippelkollade men icke. Jag fanns inte där. Det värsta var att eftersom att hon var så trevlig kunde jag inte säga alla otrevliga saker jag ville ha ur mig. Även om jag vet att det inte var hennes fel.

Så nu ska jag fixa en ny remiss och vänta i ca tre månader till innan jag får en tid. Jag ska knäppa mina händer och be en bön om att få en tid betydligt snabbare än så medan jag ännu kan röra fingrarna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Värdelösa, jävla sjukvård. Du får fan skrika lite på dom så att det inte tar tre månader. Eller så följer jag med och ser lite farlig ut och så ska jag viska lite obehagliga grejer i doktorns öra så att han/hon förstår att det är allvar!

Jo tjena sa...

Haha alla borde ha en egen grek :D

Josefine sa...

usch vad hemskt! det är skandal att det kan bli så. tur att du kom tillbaka från småland och fick tag på en riktig dejt i alla fall!