måndag 26 januari 2009

Mon amour!

Min klocka ringde halv sju i morse. När jag loggade in på min skolmail upptäckte jag att jag hade tittat fel på dag och har inget seminarium förrän i morgon eftermiddag. Jag blev en lycklig Petra som sjönk ner bland alla fyra kuddar och somnade om.

Efter några timmars sömn bar det iväg till universitetet för att käka lunch med N och göra en mindre räd på biblioteket. Jag vet inte hur många gånger jag gick förbi den stora skylten med ingången till bibblan. Dags för nya glasögon kanske?

Eftersom det är måndag och R kommer på middag i morgon ansåg jag att det var nog bäst att fylla på vinförrådet lite. Jag lyckades välja ett väldigt bra vin. Eller jag och jag, personalen jag rådfrågade mer eller mindre tryckte flaskan i händerna på mig.

Resten av dagen kommer gå åt att titta igenom kokböckerna för att få lite inspiration till i morgon. Allt för att inte plugga.

Inga kommentarer: