fredag 23 oktober 2009

Jag vet en som inte kommer få ligga på ett bra tag

Igår var jag och R iväg för att se på After Dark. Hela kvällen var ren underhållning. Precis när vi intagit våra platser hamnar vi mitt i ett gräl och smockorna låg i luften. En 30+man hade råkat sparka ut en pensionärskvinna vattenglas som hon ställt på den lilla avsatsen för dricka farligt nära golvet. Svordomarna och förolämpningarna haglade rejält från båda håll kan jag säga. Efter ett par minuter lugnade det ner sig och mannen gick för att hämta nytt vatten. Dock inte helt frivilligt kan jag tänka mig eftersom att han muttrade "kärringjävel" lite halvhögt.

När R gick iväg till herrarnas satt jag kvar och vaktade platserna. Då börjar mannen hitta på smeknamn till sin flickvän. Skitgulligt kan tyckas. Icke. "Nice...nice...haha då tänker jag på ice. Och då tänker jag på dig för du är ju en isbit. HAHAHA min lilla isbit, min isbit" började mannen säga och verkade tycka att han var jätteromantisk. Hans tjej verkade allt annat än road och blev skitsur.

Showen däremot, åh vilken show! Det var glitter, glamour, snygga ben och muskler som fick mig att dregla. Det var allsång med Babsan, vi skrålade med i schlagerhitsen och njöt. Alla förutom schlagerhataren R. Han hatar schlager innerligt och hade inte kopplat att det troligen är mycket schlager med i spelet. Jag däremot njöt av varenda sekund. Eller ja, nästan. Några stycken var tråkiga och kändes onödiga men förutom det var det en femetta!

1 kommentar:

H sa...

Jag skulle bett honom kalla mig för ett ex....