lördag 3 oktober 2009

En dag på Hem och Villamässan...eller hur jag halvt led sönder mig

Jag ska aldrig aldrig igen gå på en liknande mässa med en hantverkare. Jag älskar mig pojkvän, det gör jag verkligen men aldrig mer en sådan här mässa med honom igen.

I min lilla värld såg jag framför mig hur vi skulle gå och få inspiration, mysa och se sådär äckligt kära ut. Strosa runt lite planlöst ni vet och titta på saker i lugn och ro. Jo tjena säger jag bara. R hade lagt upp ett effektivt schema med ett förbestämt mönster hur vi skulle gå i mässhallarnas gångar och det fick inte brytas. "Inte så farligt, det lär ju inte bli värre" tänkte jag. Jo tjena. Jag stod mest och log, slötittade i broschyrer medan R stod och diskuterade med säljare eller berättade för mig hur mycket en pool i plast egentligen kostar. Efter en timme tröttnade jag lite. Efter fem timmar var jag rejält trött. Vilket tydligen märktes rätt rejält. Som lite plåster på såren fick jag ett löfte om middag på vitlökshaket Bröderna Olssons och bio i morgon.

Men för att kompensera upp dessa fem timmar som försvann från mitt liv för att aldrig komma åter lär stå honom dyrt.

4 kommentarer:

H sa...

Haha, jag känner igen det där med att tröttna. Minns tillbaka till ett flygmuseum där min kille höll på att gå upp i atomer över alla gamla flygplan som stod som monument över en försvunnen tid. Jag däremot linkade runt en timme drygt o tyckte att det var ganska intressant innan mitt blodsocker föll o jag fick parkera mig på en bänk resten av tiden....

Anonühm sa...

Tack så gräsligt mycket för bloggningen!! Jag har en vansinnigt svår badrumsekvation som väntar på sin lösning - svaret kanske finns på nämnda mässa!

Anonym sa...

hahahahahaha stackars dig gumman, hoppas middagen och bion blir bra!

Jo tjena sa...

H - Haha sådant är jobbigt. Det är då man bör kräva en ordentlig kompensation...

Anonuhm - Hoppas att du hann dit igår!

Anonym - Ska få middag och bio efter jobbet ikväll så jag klagar inte =)