tisdag 6 maj 2008

Pingvinvarning

Eftersom att jag har en fåfäng ådra i mig och hatar mina fötter bestämde jag mig för att göra mina fötter lite mer fina. Fram med olika filar och nagellack med andra ord. Sen fick jag för mig att smörja in fötterna med lite fotkräm. Inget konstigt med det. Men för att få bästa effekt trädde jag på ett par plastpåsar runt fötterna och sen på med ett par strumpor. Tanken är att man ska sova med fotpaketen, något jag vägrar att göra. Jag har väldigt svårt att sova med strumpor på och skulle bara tillbringa natten med att lida.

Att gå med lotionkletiga fötter i en plastpåse är inte det enklaste. Jag glider mest omkring och får ta pingvinsteg för att inte riskera att benen går åt varsitt håll.

2 kommentarer:

Malinmupp sa...

Ett annat tips är lite mat/olivolja på fötterna, därefter virar man plastfolie om. Ska sitta på i 20 minuter. En snabbkur mot vad du håller på med låter det som.

Jo tjena sa...

Jag har testat det men jag tyckte att fötterna kändes så kladdiga efteråt