tisdag 13 maj 2008

Nä men det blev rätt bra ändå

Dagen började med ett stycke otroligt trött Petra, som somnade i duschen för att sen springa runt i lägenheten i panik för att kunna hitta ett par skor som inte ligger mot skoskaven. Sen blev det språngmarsch till bussen. Inte alls som jag låg och fantiserade om igår, hur jag skulle tassa ner och hämta tidningen, göra mig en svampomelett till frukost, titta lite på nyhetsmorgon medans jag i lugn och ro gjorde mig iordning. Istället blev det en macka på stående fot samtidigt som jag klädde på mig.

Stunden i skolan blev iaf någolunda produktiv innan jag spatserade iväg till Huddinge sjukhus för att lämna blod. Efter en jävla massa pappersarbete, väntan, lite till väntan på att dom skulle hitta mina papper från Växjö sjukhus och lite till pappersarbete, fick jag veta att jag minsann inte fick lämna blod idag. Det informerade en väldigt försynt sköterska mig om när hon viskade till mig att har man ätit antibiotika måste man vänta i tre månader. Woopidoo vad glad jag blev, för det hade inte människan i receptionen meddelat mig om när jag frågade. Så om ca tre månader ska jag göra om allt igen.

Jag lyckades dessutom pricka in pensionärsrushen på Konsum när jag skulle handla. Varenda pensionär i Tullinge hade krypit fram ur sina gömställen för att handla just idag och göra livet surt för stressade studenter som ville hem. "Men det stod i reklambladet att det är extrapris på bananerna..." sa sjuttioelva pensionärer framför mig och verkade inte alls förstå när kassörskan förklarade att det var förra veckans reklamblad.

Däremot blev jag väldigt konfunderad när jag äntligen tog ut min tidning och andra brev ur brevlådan, för under tidningen låg ett paket från okänd avsändare. Jag började genast fantisera om att jag hade en hemlig beundrare som skickade ett kärleksbrev, på ca 500 g och i olika former, till mig för att bedyra sin kärlek till den underbara person jag är. Realisten i mig suckade och sa att det säkert var mamma som skickade upp nystickade vantar.

Det visade sig vara pris från en tävling jag hade glömt bort att jag deltagit i på Qx. Vann en ögoncréme, en dagcréme samt rengöringsgel till ansiktet från Nivea Visages nya linje, Aqua Sensation. Helt perfekt, nu slipper jag ut i morgon för att fylla på mina sinande förråd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahaha...gamla mäniskor behöver ut och vädras dom med, vi skall alla bli sådana så småningom.

Då kan vi rusa ikapp med käpparna på hemmet ;-)Inte dumt va?

Eller..hasa omkring i mataffärerna och slå på stressade studenter med våra käppar och mumla att : "vi byggde detta landet,så visa respekt ungjävlar"...

Mvh // Du-vet-vem ;-)