söndag 4 maj 2008

Jag hjärta Råttor likamed sant

Någon gång under dagen somnade jag i sängen, skulle bara vila ögonen en stund och tokdäckade.

Sen drömde jag om att en stor fet råtta kom inklättrandes genom mitt fönster, upp på väggen och hoppade ner på mig. Jag låg på sidan och råttan använde mig som en slags hoppbräda och borrade in klorna riktigt djupt i mig. Sen försvann kräket in under en bokhylla.

Jag blev livrädd och vaknade med ett ryck, kollade efter några misstänkta märken på kroppen innan jag gick på råttjakt. Drömmen var så verklig att jag nästan trodde att en superråtta hade tagit mitt hem i besittning.

Det är säkert stressen inför tentan som gör sig påmind.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha herrejävlar vad du kan skriva tjejen - skriv en bok! Vi är nog många som skulle stå i kö för att köpa den!