måndag 12 maj 2008

Petra går på jakt

Jag är en sucker för sängkläder som är nyvädrade. Det är underbart att krypa ner mellan lakan som doftar solsken. Jag passade även på att vädra kuddarna och löste det hela genom att hänga ut lakan, täcke samt att stapla tre kuddar på varandra med lagboken ovanpå.

Ni vet ju själva att jag inte har alla sladdar i kontakten och min finfina idé urartade. Det blåste till och helt plötsligt damp lagboken ner på golvet, kuddarna likaså och täcket samt lakaner flög sin väg ut genom fönstret.

Halleluja vad glad jag blev. Det var bara att ta på sig ett par skor som inte ligger mot skoskaven för att gå på sängklädsjakt. En byggjobbare hade varit så snäll och fångat in dom åt mig. Han hade hängt dom fint på en gren.

Lite bra är dom, byggjobbarna, att ha trots allt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe, vet du var fjärrkontrollen är??? ;D

Jo tjena sa...

Ja, Eeva, jag vet vart fjärrkontrollen är, den är inte ute hos en byggjobbare iaf ;)