söndag 18 maj 2008

Korvarna blev varma iaf

Igår var det dags för grillning i kylan, fram med en tjock jacka och varma kläder med andra ord. För kallt var det och jag var fortfarande bakfull.

Efter en del fipplande med kol och tändvätska fick vi äntligen bra glöd och den långa väntan på att allt skulle bli klart började. Till sist blev vi så hungriga att vi började med den ena efterrätten, grillade marshmallows.

Jennies ena papegoja Tintin var även med i köket och ville hjälpa till att förbereda maten. Med andra ord stod han och tuggade på grillpinnarna och försökte sno till sig spett med marshmallows.

En lugn och rolig kväll blev det, precis vad jag behövde, med massa god mat och Eevas underbara kladdkaka.

3 kommentarer:

Anonym sa...

HALLELUJAH!

Kan säga att jag frös mycket mer idag på träning än igår när vi grillade! Har fått räkna några gånger under kvällen om jag verkligen har alla fingrar kvar ;)

Jo tjena sa...

Har du alla fingrar kvar då? ;)

Anonym sa...

Låt mig räkna igen... ett... två... tre............. tio. Jepp, alla kvar :D YEY!