söndag 4 maj 2008

Japp, det är tenta snart

Jag har den där klassiska tentakänslan i kroppen som alltid infinner sig dagen innan. Panik mina vänner, panik. Även om jag har pluggat mer eller mindre hela helgen känns det som om ingenting har fastnat, även om övningstentorna gick bra.

Nackdelen med den här tentan är att bulgartyskan är den som utformar tentan och hon är knepig. Eller ja, knepig är en klar underdrift. Ingen i klassen har någon koll på vart vi har henne. Och instuderingsfrågorna vi fick är snarare på b- nivå än a. Om det nu är instuderingsfrågor till den här tentan. Vi vet inte riktigt säkert. Vi förstår inte vad hon säger och hon förstår inte vad vi menar. Ja, ni kan ju föreställa er hur våra lektioner ser ut; massa irritation och frustration från båda håll. Det roliga är att när vi började verkade hon inte förstå vilken nivå vi läser på. Hon hade inte ens koll på vilken litteratur vi skulle ha.

Jag svettas och fryser om vartannat. Hade jag varit en sisådär 30 år äldre hade jag lätt kunnat skylla det på klimakteriet.

Herregud vad jag hatar tentor ärligt talat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Petra jag håller tummarna för dig imorgon! du kommer äga!

/D