måndag 5 maj 2008

Lycka!

Tentan är över och jag lever fortfarande.

Tentan var, tack och lov, lättare än vad jag trodde, förutom en uppgift. Vi var ca 50 pers i salen och alla satt som levande frågetecken när vi kom till den frågan. Det gick så långt att tentavakterna fick ringa efter läraren som utformat tentan, givetvis var det Bulgartyskan. Kan inte påstå att hennes förklaring hjälpte, snarare tvärtom. När jag lämnade in min tenta frågade en tentavakt om vi ens hör vad hon säger och tyckte synd om oss.

Men, nu är tentan gjord och det känns så otroligt skönt. Nu ska jag koppla av i ett par dagar och bara njuta av tillvaron. I morgon ska jag dessutom besöka ett galleri, Magasin 3, innan jag ska jobba.

Och sovmorgon, jag ska unna mig en sovmorgon. Kanske. Kom på att vattnet ska vara avstängt från kl 9 i morgon. Halleluja.

Inga kommentarer: