tisdag 3 november 2009

No more miss kåt marsipangris

Idag var det dags för något som jag hatar, fotografering till ID-kort. Jag har oftast två miner under dessa helvetiska fotograferingar; 1. Den kåta marsipangrisen. Jag ser vrålkåt ut och skrynklar ihop ansiktet till någon grisgrimas. 2. Det galna psychot. Ögonen är galet uppspärrade och ler på något lömskt sätt som istället för att signalera att jag är en cool och snygg tjej ser jag ut som den nysläppta galningen på jakt efter ett nytt offer.

Men idag blev jag jävligt snygg faktiskt! Okej, första bilden blev ett totalt misslyckande men den sista - grrr!

Mobilen är för övrigt inlämnad så om en vecka eller så ska vi liva upp bloggen med bilder och annat skojsigt! (Peppa peppa ta i trä) Efter 40 minuters väntan fick jag träffa säljaren som Gud sände. All väntan var värd den proffsiga servicen jag fick. Fick även en lånetelefon som inte är touch screen. Gissa vem som ändå satt och tryckte på skärmen och blev sur för att menyn inte dök upp?

Genomförde även en grymt bra skolinformation på eftermiddagen! En väldigt liten grupp så föreläsningen blev rätt intim med mycket skratt varvat med allvarliga diskussioner. Var dock lite nervös för att kidsen var dom yngsta jag haft men det gick prima. Mantrat som gick i huvudet var "säg inte kuk och fitta nu Petra, sägs för guds skull inte det! Barnen kommer skämmas och du kommer dö av skam!" Jag lyckades hålla tungan i styr kan jag meddela.

När jag kom hem såg jag något som fick det att rinna till rejält i trosan, mitt absoluta favoritprogram Top Gear sänder nya avsnitt igen! Kvällen kunde avslutas på ett värre vis om jag säger så.

2 kommentarer:

H sa...

Femman eller nian? Har missat reklamen helt.

Fisken sa...

Varför har inte hotell kanal 9? Allvarligt??? Sitter man övergiven i Göteborg är väl för fan det minsta man kan begära att man kan få se top Gear?
Eller går det under "vi visar inte porr på detta hotell regeln?"