måndag 23 november 2009

Lite bilder från helgen (inget för ormfobiker)

Febersjuk som jag var i helgen höll vi oss mest hemma, åt gott och hade det bra. Orkar inte skriva så mycket så blir lite bilder istället.


Som efterrätt, mitt i natten när paltkoman
försvunnit, fixade R en liten ostbricka med
gudomliga italienska och franska ostar.
Favoriten är helt klart pecorinoosten med chili.


Söndagen kom och R ville till Skansens akvarium.
Han mutade mig med ett varmt bad och löfte
om våfflor när vi kom hem. Men kolla in
anakondan!

Mycket ormar var det och jag var överlycklig
att det finns glas överallt.

Ödlan hann tyvärr ta ner foten/handen/eller vad det kallas
och sin obscena gest innan jag fick upp kameran

Kungskobran som gjorde mig livrädd. Det var en liten glipa
mellan rutorna och ormen var väldigt intresserad
av våra dofter. R däremot tyckte det var
skitroligt.

Här har vi mina favoriter! Jordekorrarna!

R gillade dom också väldigt mycket. Vi tryckte näsorna
mot fönstret och sa "ååh!", "naaw" och annat. Bäst var när den tuffe
korren ställde sig på en sködpadda och såg riktigt cool ut. Som om
den sa "who's your daddy bitch?!"


Tydligen var den här arten av sköldpadda riktigt
aggressiv.

Men det bästa av allt var att jag klappade en orm! En livs levande boaorm! Jag var skiträdd när jag strök några fingrar över fjällen. R hade jätteroligt och nästintill gosade med ormen men så tuff var inte jag. Jag såg mest framför mig hur den skulle gå till anfall och hugga mig i halsen även om jag vet att en boaorm inte dödar så. Men man vet aldrig med dom små asen.

8 kommentarer:

Daniel sa...

ryser å skriker hysteriskt

Har ormfobi. Thanx honey.

Fisken sa...

Aggressiv sköldpadda? Ha, ha, ha! Ja men om NÅGOT djur är det så föredrar jag ett djur som attackerar i 4 km/h.

Nykteristfinnen sa...

<3 ORMAR <3

Malinmupp sa...

Är det bara jag som tycker att riktigt små ormar är de allra läskigaste? Man vet liksom aldrig var man har dem, och det är enkelt att föreställa sig att de har gömt sig i ens sko eller så..

Jo tjena sa...

Nykteristfinnen: Du hade älskat att gå där!

Malin: Nej, jag tänkte på det när vi såg dom små ormarna...tänk om den rymmer och smyger in i en sko. Jisses.

H sa...

Ormar är inte alls så hemska som spindlar tycker jag. Spindlar är ju mycket snabbare...o mindre..o lurigare...

Therese sa...

Petra, inte okej att ha bilder av ormar. INTE.

Jo tjena sa...

Therese - Det är jätteokej.