tisdag 17 november 2009

Dags för vaccinering

I morgon är det jag som ska vaccinera mig mot baconsjukan. Jag hade egentligen inte tänkt att ta det förrän jag fick lite tider på gruppboendet över jul och nyår. Vill inte släpa dit några virus i onödan.

Ringde tidigare idag till vårdcentralen för att höra om jag behöver något intyg för att verifiera att jag jobbar inom sjukvården men får svaret av sköterskan att det behövs inte utan att dom litar på mitt ord. Och folk klagar på att människor som inte befinner sig i riskgrupper vaccineras före det släpps till "allmänheten"...?

Hur ska ni göra, tänker ni vaccinera er mot svininfluensan?

2 kommentarer:

H sa...

Kanske. Hade inte tänkt göra det men måste nog så mamma slutar tjata.

Kitty sa...

Löpsedlarna den senaste månaden har bestått av två saker; Ilska över hur kändisar gått före i kön och tips om hur DU får ditt vaccin NU. *skakar på huvudet*. Jag tänker inte vaccinera mig. Är så fruktansvärt spruträdd att det inte är ett alternativ om det inte är garanterat att jag dör annars. Vet inte om jag skulle göra det annars heller, är lite tveksam iom att det är nya bud hela tiden om vad som gäller.