söndag 8 november 2009

Jag tror att han planerar allt det här

Jag kom på en underbar tanke i fredags efter jobbet som jag var tvungen att utnyttja. Har man PMS och mensvärk gnäller man lite hos sin partner och får personen i fråga att ta hand om en. Lördag förmiddag kom och jag ringde till R och gnällde lite. Underbar som han är frågade han vad jag behövde för att må lite bättre. "Jag vill ha amerikanska pannkakor, melon, kladdkakasmuffins, du vet dom goda..." rabblade jag snabbt upp. Allt fick jag och en massa mer därtill. Efter brunchen hamnade vi i paltkoma och löste korsord i sängen.

När vi skulle åka till Kista galleria för att shoppa började R må dåligt. Väldigt dåligt. Vet ni hur jobbigt det är att lyssna på en man som tror att han är döende på grund av lite magknip? Men shoppa jeans skulle han iaf och jag förberedde mig på shoppingturen från helvetet. Efter många om och men hamnade vi på Carlings där jag dreglade lite över den hjäpande expediten, bevittnade hur R sprang runt i kalsonger samt pratade med en annan expedit om snygga rumpor.

När vi skulle åka hem bröt det riktiga helvetet ut. R var fullkomligt övertygad om att han skulle dö och hatade mig en smula för att jag inte har körkort. Han gnällde som satan och jag låtsades sova. Väl hemma proppar jag mig full med Voltaren för att stå ut med smärtan och bli lite avtrubbad från gnället som kom från sängen där R låg och huserade under två filtar i en bastuvarm lägenhet.

Gissa vilken av oss som fick åka iväg till affären för att handla samarin, soppa och annat gottis? Japp, jag. R låg med en massa uppfluffade kuddar bakom ryggen och såg så ynklig ut som han bara kunde när han beställde vad han ville ha. Givetvis med små pikanta hostningar mellan "osså vill jag ha gulashsoppa...*host host* om det inte är för mycket begärt *host host*" och så såg han på mig med sina bruna ögon som jag smälter direkt för. Men just då hade jag mer lust att placera mina äggstockar inuti hans kropp så att han fick känna på RIKTIG magsmärta.

"FRISTAD! FRIIIISTAAAAD!" ville jag skrika när jag kom ut utanför lägenheten och kysste nästan asfalten. Men så slog det mig - denna underbart ljuvliga tanke som skänkte värme i min arma kropp. Eftersom att R lovat att ta hand om mig, ägna hela helgen åt sin mensvärkskrampande flickvän, alltså jag, men det blev totalt ombytta roller och jag axlade min roll med bravur och gjorde allt för att han skulle ha det bra, har jag en hel del instående. Med andra ord kan jag bara vifta på fingret när jag vill bli ompysslad och han har ingenting att sätta emot. Ha!

Inga kommentarer: