fredag 20 november 2009

Jag blir faktiskt rätt glad

Eller rätt och rätt, väldigt glad är närmare sanningen. Varför?

Oprah Winfrey lägger ner sin daily talk-show! Förstår ni hur underbart det här är? Mitt absolut hat-objekt (ett utav dom iaf) kommer lägga ner sitt överpretentiösa program som får lunchen att komma upp i strupen på mig igen. Jag fullkomligt hatar den falska vänligheten och alla dessa jävla tragiska historier som snyftas fram och bevittnas utav djupt fascinerade människor på bästa dagtid. Ja, människor är med om otroligt hemska saker som får det att skära i hjärtat på mig. Vad som gör mig spyfärdig är att det snarare känns som att dessa personer får komma till tals för att dom gör bra tv. För ärligt, vem har inte bänkat sig framför tv:n när det vankas lite hjärtslitande tragedi och är glad över att man har ett bra liv? Sorg och tragedi säljer, så enkelt är det.

Jag tycker det är fantastiskt underbart att skitprogrammet försvinner efter 25 säsonger och att Oprah har tänkt satsa mer på sin egen kabel-kanal så jag slipper se henne.

Men med min vanliga otur kommer väl skiten sändas i repris år ut och år in, precis som Vänner.

2 kommentarer:

Marcus sa...

Jag undrar när du kommer att sluta blogga så att jag kan känna samma glädje.

Anonym sa...

Jag håller med marcus.