onsdag 4 november 2009

Hos oss finns inga normer! Eller?

Något det talas om väldigt ofta är heteronormen och hur den påverkar oss alla, oftast inte positivt. Vad det inte talas speciellt ofta om är hur normer inom HBTQ-kretsar påverkar oss vilket vi i RFSL Ungdom Stockholm nu ska uppmärksamma.

Vi söker dig som definierar dig som tjej, kille, annat, inget, transperson, homo, bi, bög, flata, hetero, queer, poly, mono, sexuell, och asexuell. Vi söker även dig som kanske inte riktigt vet eller som inte vill definiera dig alls. Vi vill helt enkelt komma i kontakt med alla er som på något sätt avviker från heteronormen men som även kan tänkas bli påverkade av normer inom HBT-världen. Självklart kommer du att förbli anonym när projektet redovisas. Bor du i Stockholm? Är mellan 15 och 30 år gammal? Då är det dig vi söker! Vi vill veta din syn på normer och tankar kring hur du påverkas.

Låter det intressant? Ta kontakt med mig eller leta upp RFSL Ungdom Stockholm på Facebook där det står mer info kring projektet.

2 kommentarer:

Daniel sa...

Hoppas på många anmälningar!

Jag bryter mot normen konstant å retar gallfeber på folk för att jag e.. ja som jag e.

Men med humor å glimten i ögat har lyckats bemästra såååå många fördomar och argsinta människor.

Jo tjena sa...

Det har redan börjat trilla in anmälningar :D

Ja, i många kretsar kan man ju inte alltid vara den man är utan måste göra det som förväntas utav en. Och hur trist är inte det?

Men jag tycker att du verkar underbar som du är Daniel!