tisdag 3 november 2009

Han skämtade va?

Ringde innan till 118 100 för att ta reda på numret till mitt jobb som jag lyckats glömma bort.

Jag - Hej, jag behöver numret till företaget LM Ericsson
Snubben - Mm okej...*blir tyst och knappar* LM Ericsson sa du? Jag hittar inget med det namnet
Jag - Eh okej...försök med Ericsson AB då
Snubben - Nej tyvärr, hittar inget företag alls. Stavas det med Charlie eller med Kalle?
Jag - Charlie. Testa EAB Ericsson då
Snubben- Är det ett stort företag? Det dyker inte upp något alls här nämligen.
Jag - Ja, ett utav Sveriges största...

2 kommentarer:

Mikaela sa...

Ja men då ska jag testa den i morgon när jag ska träna. =0) Tack igen. =)

H sa...

Hahaha! Han kanske lever i en bubbla för sig själv när han inte jobbar. Eller ett torp i skogen där han odlar sin egen mat. Ingen telefon, el eller bredband.