lördag 25 april 2009

Vissa saker är inte okej

Efter en massa dansande igår på Paradise där vi ändrade mottot "mer öl!" till "mer alkohol!" placerade jag min fina rumpa på tunnelbanan. Jag slog mig ner i ett fyra-säte som var helt tomt. Tills en man slog sig ner mitt emot. Jag tyckte att han såg jävligt skum ut och intog försvarsposition innan han två sekunder senare sa "hej!"

Han- Ska du hem?
Jag - Mm
Han - Ensam?
Jag - Nej, jag ska hem till min sambo

När jag hade sagt min sista mening såg han sur ut, sa okej och klappade mig på låret innan han reste sig och gick till ett annat säte där en annan tjej satt. Och hon såg ännu fullare ut än vad jag kände mig.

Är det något jag hatar så är det när främlingar rör vid mig utan att jag inbjuder till det. Jag menar verkligen hatar. Väskan var redo för att svinga till honom i huvudet och jag bet ihop käkarna riktigt hårt. Han tog sig en frihet, att röra mig, gå in på mitt område när jag kände mig utsatt. När jag är full och inte har en kompis i närheten tänker jag igenom varenda försvarsmekanism jag har. För jag blir rädd på ett aggressivt sätt. Att han gick på tjejer, som satt ensamma och märkbart berusade, är inte heller okej. Det är skitläskigt!

Jag vill kunna sitta på tunnelbanan, ensam och packad utan att känna mig rädd för att någon ska hoppa på mig. Är det för mycket begärt?

(I övrigt var kvällen helt jävla underbart fab!)

8 kommentarer:

Josefine sa...

Ja det är skitdåligt. Jag skulle a l d r i g röra en okänd människa. Fattar inte vad det är som gör att vissa människor tror att de kan ta sig sådana friheter. Dessutom ett uppenbart slemmigt beteende i övrigt också hos den mannen. Fy fan. Man ska kunna åka hem utan att behöva tänka en enda rädd/arg tanke.

Linus sa...

Ja exakt! Man ska kunna supa sig bortom alla gränser och INGEN ska röra vid en om man inte ger sitt samtycke.

Det är sådana där g
ubbäckel som förstör.Dels leder det till att tjejer känner sig rädda och dels så får vi killar dåligt rykte. Även vi som hellre skulle dö än att antasta någon. USCH!!!!!!!

Jo tjena sa...

Miss Muffin - Det är helt otroligt egentligen. Varför ens göra en sådan sak? Trodde han att jag skulle ändra mig och glatt hoppa i hans famn? För jävlig är vad det är.

Linus - WORD!

Anna sa...

Håller med, det där är inte okej! Då har man liksom inkräktat för mycket.

Jo tjena sa...

Ja men precis Anna! Prata okej, men röra - no no!

Anna sa...

Ja men precis, prata kan man ju inte hindra nån ifrån.
O jag tycker att även om det inte finns någon slags sexuell tanke så blir det jobbigt när folk man inte känner väl kommer för nära..Åtminstone jag vill ha min lilla skyddande radie runt mej.hehe.

Jo tjena sa...

Jag är likadan Anna, jag vill ha mitt lilla space eller hur jag ska säga, kommer någon för nära där som jag inte känner då känner jag mig hotad på något sätt.

Anna sa...

Ja faktiskt.
O om folk (även de man känner) blir lite för fysiska när de blir fulla kan jag oxå tycka det är lite läskigt, när jag själv inte har valt det.