torsdag 23 april 2009

Deadline närmar sig

Om ett par dagar måste jag bestämma mig kring sommarjobb. Ska jag ta jobbet nere i Tingsryd som jag har fått eller ska jag tacka nej till det? Jag har inte fått ett konkret ja eller nej från något av jobben jag har sökt här uppe och frågan är, vågar jag tacka nej till Småland innan jag vet om jag får ett jobb här uppe?

Nästa vecka ska jag gå på intropass till jobbet jag inte känner mig så pepp på, tänk om jag blir erbjuden det efter att ha tackat nej till mitt gamla trygga jobb och inte blir erbjuden något av dom jag känner mig mer laddad inför här uppe...Jag skulle få dåligt samvete faktiskt. Att jobba på ett ställe som inte känns riktigt hundra får mig mer att fundera på om jag verkligen skulle göra ett så pass bra jobb som jag vet att jag kan.

Att åka ner till Tingsryd och jobba är tryggt. Jag vet vad jag får, jag behöver inte lära mig nya rutiner, känner kollegorna sen tidigare men jag kommer känna mig låst. Utan körkort är det rätt svårt att ta sig runt där nere. Plus att jag kommer bo hemma hos mina föräldrar i två månader. Och jag vet hur det gick förra sommaren.

Det käns lite panikartat faktiskt. Jag är en sådan person som måste ha koll på läget, speciellt när det gäller jobb. Men i morgon ska jag spendera större delen av förmiddagen i telefon och förhoppningsvis får jag mer besked.

8 kommentarer:

Josefine sa...

jag håller tummarna för att du får det du allra helst vill ha! det är inget kul att spendera en sommar på ett sätt som inte känns helt hundra. på sommarn ska man ju ha det bra!

Greken sa...

Jag tycker att du ska tjöta lite på de jobb som du är taggad inför i stockholm. smöra lite och säg att du tyvärr inte hinner vänta så länge på svar! Du skulle säkert göra ett grymt jobb här också. Kan ju va kul att pröva något nytt även om risken finns att du lider dig igenom 2 månader. Men då är du ändå här i Stockholm där du har grabben, mig och alla andra sköna vänner som kan stötta dig under tiden. Och vi kan kanske hitta på grejer på kvällar och helger som gör att det känns lite lättare! Så mitt råd är att du gör allt du kan för att få ett besked om estocolmo så snart som möjligt. Dom måste ju också förstå att det är lite kris nu eftersom det bara en månad kvar till sommaren och allt! GOOD LUCK!

Jo tjena sa...

Miss Muffin - Nej usch för det s jag hoppas allt går som jag vill i morgon =)

Greken - Haha du är underbar! Det är därför jag ska spendera så mycket tid i telefon i morgon så jag slipper åka härifrån =) Och givetvis ska vi hitta på en massa saker i sommar!Vi måste ju planera lite inför tjejresan också sen när jag får klara besked!

Anna sa...

Usch jag har varit då dålig på att kolla din blogg på sistone. Men jag har saknat den=P Så nu har jag tagit mej tid för att sätta mej ner o läsa ifatt, så jag vet vad du haft för dej sen sist;)

Jo tjena sa...

Anna - Oj, saknat den tom? Nu blir jag ju lite rörd här =) Ska du vara nere i rondellstaden i sommar?

Anna sa...

Ja så är det, för du skriver bra o alltid verkar du ha nåt nytt spännande projekt för dej=)
Japp denna sommar ska jag faktiskt vara i rondellstaden! O du med läste jag!?=) För första gången kanske vi befinner oss i samma del av landet samtidigt, inte illa.Måste nästan firas med en fika då;P

Jo tjena sa...

Men oj, tack så mycket Anna =) Haha ja, det är lite historiskt faktiskt :P Tycker att vi får fira det hela med en fika på Askelyckans uteservering =)

Anna sa...

Absolut! Det ser jag fram emot=)