måndag 27 april 2009

Solskydd is da shit!

I lördags mötte jag upp R för att se filmen "Hunger" på bio. Stor stor besvikelse säger jag. Filmen som handlar om hungerstrejk i ett fängelse på Nordirland kunde ha blivit otroligt bra istället kändes den bara platt. I en scen fick man se hur en fängelsevakt skrapade golvet med en gummiskrapa i vad som kändes i en evighet. Jag förstod inte riktigt poängen med det hela.

Vi hade storslagna planer för söndagen, åka ut till Vaxholm, äta en god lunch och ha det bra. När vi väl hittade en parkeringsplats till plåtburken, även kallad bil, hittade vi inte rätt brygga som båten skulle gå ifrån. Istället för att bli bittra hittade vi en annan båttur i skärgården som skulle ta några timmar. Härligt värre var det att sitta ute på däck, jag insmord i en massa solskydd, i solen och ha det underbart bra. R tittade lite frågande på mig när jag började smörja in mig eftersom att vi låg i skugga just då. Han förstod bättre när jag förklarade att jag kan bli solbränd av kylskåpslampan. När det blev för kallt gick vi in, trött som jag var slumrade jag till i R's famn medan han pratade om segelbåtar.

Eftermiddagen slutade med indisk mat på Söder för att sen promenera till Nytorget och äta italiensk glass. Jag fick en ny favoritsmak - kaneläppel. Sen strosade vi runt på Söder, pratade skor och kläder samt vad vi ska göra i veckan.

Jag har haft en underbar helg helt enkelt, först festande med fab människor och sen en massa mys med min R.

2 kommentarer:

Anonühm sa...

Å, den glassmaken är den bästa!! Skönt att det finns fler med god smak :)

Jo tjena sa...

Anonuhm - Jag blev helt betagen av den =) Åt en annan god smak igår, italiensk glass med pistagesmak, gudomligt god!