torsdag 30 april 2009

Jag har riktigt alla kantareller i korgen

Ikväll vankas det grillfest ute i Nacka hos Nykteristfinnen tillsammans med en massa härliga människor. Och alkohol. Något som jag inte hade hunnit inhandla tidigare i veckan utan var tvungen att göra det idag. "Äsch, så mycket folk kan det väl inte vara, alla jobbar ju!" tänkte jag mitt positiva nöt. Jo tjena.

Det var nästan helt utplockat på Systemet, jag trodde jag skulle bita någon i kampen om rosévinet och spenderade över tjugo minuter i kö. Fy fan vad jag hatade mänskligheten just då. Jag hatade varenda liten människa som skulle fram till bag-in-box-vinerna och var tvungna att ge mellan kön. Jag gnisslade tänder över personalen som hade placerat det helvetiska lådvinet precis just där. Och alla dessa förbannade kroppsdofter. Hela jag höll på att vändas ut och in pga svettdoft, fislukt och alla jävla "woho jag har precis fyllt 20 och får gå på systemet titta vad cool jag är"-skräniga ungdomar.

Jag ska aldrig mer gå på systemet när det vankas suparstorhelg.

2 kommentarer:

Fisken sa...

Nykterist Finne???

Jo tjena sa...

Fisken - Japp, sådana finns tydligen!